Strategi Digital Branding Grosir Durian Pekalongan dalam Menembus Pasar Global

  • Dhimas Ilham Sejati UIN K.H. Abdurrahman Wahid Pekalongan
  • Tamamudin UIN K.H Abdurrahman Wahid Pekalongan
  • Hendri Hermawan Adinugraha UIN K.H. Abdurrahman Wahid Pekalongan
Keywords: branding, brand image, digital marketing technology, citra merek, teknologi pemasaran digital

Abstract

This research aims to explore the implementation of digital marketing technology in branding attempts and its impact on brand image. This article is a literature review research with a qualitative approach. The data used is secondary data collected from academic literature indexed in Google Scholar. The results of the study indicate that the integration of digital marketing technology with branding strategies can effectively increase brand visibility, expand audience reach, and strengthen consumer relationships. However, some challenges in the implementation of digital marketing technology were also found, including consumer data security and rapid changes in trends and algorithms.

Penelitian ini bertujuan untuk mengeksplorasi penerapan teknologi pemasaran digital dalam upaya branding serta dampaknya terhadap citra merek. Jenis penelitian ini adalah studi pustaka dengan pendekatan kualitatif. Sumber data penelitian adalah data sekunder berupa literatur ilmiah terindeks Google Scholars. Hasil penelitian menunjukkan bahwa integrasi teknologi pemasaran digital dengan strategi branding secara efektif dapat meningkatkan visibilitas merek, memperluas jangkauan audien, dan memperkuat hubungan dengan konsumen. Namun, ditemukan juga beberapa tantangan dalam penerapan teknologi pemasaran digital, termasuk keamanan data konsumen dan perubahan cepat dalam tren dan algoritma.

References

Kotler, P., Pfoertsch, W., & Sponholz, U. (2021). H2h marketing: Putting trust and brand in strategic management focus. Academy of Strategic Management Journal, 20, 1-27.

Kurnaedi, J., Lim, J., Ardiansyah, R., & Sentoso, A. (2023). Analisa Pemasaran Digital Pada UMKM Lims Nasi Lemak. Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat Nusantara, 4(2), 1192-1197.

Laluyan, G. I., Wibowo, I., & Setiorini, A. (2019). Implementasi Digital Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen JD. id Jakarta. Jurnal Manajemen Bisnis Krisnadwipayana, 7(3), 1-13.

Laney, D. B. (2017). Infonomics: how to monetize, manage, and measure information as an asset for competitive advantage. Routledge.

Rachmadi, T., & Kom, S. (2020). The Power Of Digital Marketing (Vol. 1). Tiga Ebook.

Published
2024-06-30
How to Cite
Sejati, D. I., Tamamudin, & Adinugraha, H. H. (2024). Strategi Digital Branding Grosir Durian Pekalongan dalam Menembus Pasar Global. Nidhomiya: Research Journal of Islamic Philanthropy and Disaster, 3(1), 61-74. https://doi.org/10.21154/nidhomiya.v3i1.3049